Prakticky a skúsenostne orientované štúdium zamerané na moderné aspekty podnikania, podnikavosti, inovačného správania a inovačného manažmentu v rôznych typoch organizácií a start-upov. Vyučuje sa v spolupráci s bohatou sieťou partnerstiev startupov, ako aj etablovaných firiem. Na magisterskom stupni nadväzuje študijný program Stratégia a podnikanie.
Študijný program poskytuje na bakalárskom stupni štúdia široké spektrum predmetov zameraných na ekonomické myslenie, kreativitu, podporu podnikavosti a podnikateľských zručností študentov, pre budúcich podnikateľov aj zamestnancov. Pokrývame tiež témy digitalizacie podnikania, od digitálnych aspektov moderného marketingu, po dátovú analytiku. Vedomosti a zručnosti podnikania a podnikavosti podporujú kľúčové kompetentnosti pre trh práce 21. storočia.
Nadväzujúce magisterské štúdium prepája témy podnikateľského myslenia, vyhľadávania a oceňovania podnikateľských príležitostkí s komplexnejším strategickým rámcom. Takto nastavené štúdium podporuje uplatniteľnosť absolventov v rôznych inovačne a rozvojovo orientovaných povolaniach v domácich a zahraničných firmách a inštitúciách. Naším zámerom je tiež podporovať generačné nástupníctvo v podnikateľsky založených rodinách absolventmi, ktorí budú pripravení manažovať rodinné firmy v tomto dynamickom a medzinárodne otvorenom prostredí.
Študijné plány bakalárskeho programu Podnikanie a magisterského programu Stratégia a podnikanie si môžete pozrieť na tomto odkaze:
Študijný plán bakalárskeho stupňa štúdia
Študijný plán magisterského stupňa štúdia.
Kritériá prijímania
Kritériá prijímania na študijný program Podnikanie vrátane možností prijatia najlepších uchádzačov bez prijímacej skúšky:
Termíny podania prihlášok
Bakalársky stupeň - do 31.3.
Magisterský stupeň - do 31.5.
Viac informácií o prihláškach: https://www.fakultamanagementu.sk/prihlasky/
OBSAH BAKALÁRSKEHO ŠTÚDIA
Spoločné predmety dôležité pre podnikanie
Špecializované podnikateľské predmety
Profil absolventa študijného program Podnikanie
Bakalárske štúdium - Podnikanie
Študenti na bakalárskom stupni štúdia získavajú vedomosti a zručnosti umožňujúce porozumieť ekonomickému systému a úlohe podnikania v ňom. Získavajú poznatky z oblasti podnikania, riadenia ľudských zdrojov, marketingu, informačných systémov, štatistiky, finančného manažmentu a interpersonálnych zručností. Nadobúdajú široké znalosti teórií, konceptov a metód z oblasti podnikania a manažmentu, pričom na predmetoch diskutujú aj možnosti, podmienky a obmedzenia v podnikateľskej praxi.
Absolvent bakalárskeho štúdia dokáže s využitím odborných poznatkov riešiť problémy v oblasti podnikania a manažmentu podnikateľských aktivít, predovšetkým vyhľadať, zatriediť a interpretovať informácie relevantné pre riešenie vymedzeného problému a použiť niektoré základné výskumné postupy z oblasti podnikania, ekonómie a manažmentu v rozsahu potrebnom pre riešenie problémov z oblasti podnikania a manažmentu podnikateľských aktivít.
Štúdium je nastavené tak, aby naši študenti a absolventi boli schopní prezentovať výsledky vlastnej aj tímovej práce, pričom boli schopní postihnúť problémy súčasnosti, reflektovať na potreby budúcnosti, flexibilne reagovať a uplatňovať poznatky nadobudnuté štúdiom, ako aj sledovať najnovšie trendy a poznatky.
Podporujeme vzdelávanie v jazykoch, aby naši absolventi boli spôsobilí komunikovať v anglickom jazyku a spravidla aj v ďalšom svetovom jazyku, a aby dokázali pracovať v medzinárodných alebo multikultúrnych tímoch.
Magisterské štúdium - Stratégia a podnikanie
Na magisterskom štúdiu nadobudnú študenti komplexné znalosti o strategickom manažmente organizácie, podnikaní a ďalších oblastiach manažmentu, budú schopní orientovať sa v medzinárodnom prostredí.
Na základe nadobudnutých vedomostí a praktických skúseností naši absolventi budú vedieť analyzovať externé a interné prostredie a trendy v rámci nich, v súlade s tým identifikovať podnikateľské príležitosti a navrhovať stratégie ich rozvoja v rámci nových, ako aj existujúcich biznisov, v domácich a zahraničných inštitúciách, ďalej ich implementovať, ako aj merať ich dopady na okolie, a to z hľadiska ekonomickej, environmentálnej a sociálnej udržateľnosti, ako aj etickej zodpovednosti.
Tieto schopnosti, nevyhnutné pre výkon vyšších manažérskych, podnikateľských a odborných funkcií v organizáciách rôznej veľkosti a typu, získajú vďaka praktickému uplatňovaniu nadobudnutých teoretických vedomostí, rozvíjaniu komunikačných a analytických zručností, ako v procese prepojenia teoretickej a metodickej výučby s praktickým riešením zadaní z konkrétnych začínajúcich, ako aj etablovaných národných i medzinárodných firiem.
Naši študenti a absolventi nadobúdajú počas štúdia schopnosti formulovať, prezentovať a obhajovať vlastné myšlienky pred odborníkmi z praxe (aj v anglickom jazyku). Sú súčasne schopní použiť niektoré z pokročilých výskumných postupov v oblasti stratégie, podnikania a manažmentu spôsobom umožňujúcim získavať nové informácie.
Partneri študijného programu Podnikanie