ŠTÚDIUM NA FAKULTE MANAGEMENTU

Univerzity Komenského v Bratislave

pre akademický rok 2024-2025 fakulta ponúka štúdium v nasledovných študijných programoch:

 

  • manažment (Sm: manažment)
  • podnikanie (Po: podnikanie), stratégia a podnikanie na magisterskom stupni (SPo: stratégia a podnikanie)
  • medzinárodný manažment (Im: medzinárodný manažment) 

      s výberom nemeckého alebo francúzskeho programu

Kritériá prijímania:

 

Podávanie prihlášok na štúdium:

 

 

ŠTUDIJNÝ PROGRAM MANAŽMENT

MANAŽMENT V SLOVENSKOM JAZYKU


s možnosťou štúdia niekoľkých predmetov aj v anglickom jazyku

MANAŽMENT V ANGLICKOM JAZYKU

celé štúdium v anglickom jazyku (spoplatnené štúdium v zmysle zákona)

Využitie manažérskych zručností je univerzálne. V praxi je však čoraz žiadanejšie, vzhľadom na automatizáciu a robotizáciu v priemysle, ako aj expanziu business centier zdieľaných služieb a ďalších medzinárodných organizácií na Slovensku. Uplatnenie nájdeš v pozíciách od riaditeľa spoločnosti, finančného či personálneho riaditeľa, obchodného manažéra, cez manažéra kvality, marketingu, vlastníka procesov, analytika, konzultanta či projektového manažéra alebo manažéra vlastného podnikania. Možností je veľa a popri štúdiu sám zistíš, čo ťa láka a na ktorú z oblastí sa chceš špecializovať a profilovať. Štúdium ponúka možnosti absolvovania časti predmetov alebo celéhoho štúdia v anglickom jazyku, čím sú absolventi pripravení na prácu v medzinárodnom prostredí. Anglický jazyk je jazyk biznisu a preto sa ho snažíme u našich študentoch zdokonaľovať.

PREDMETY BAKALÁRSKEHO ŠTÚDIA

Štúdium pozostáva z veľkého počtu odborných predmetov, ktoré  pokrývajú  všeobecné  témy  ekonómie,  ekonomiky, manažmentu, marketingu, financií a práva, pričom priestor je venovaný aj moderným trendom v jednotlivých témach, ako aj rozvoju  špecifických  jazykových,  technických alebo prezentačných zručností. Dôraz je kladený na aplikáciu jednotlivých metód a techník, aj využitím aplikačných softvérových nástrojov. Od 3. ročníka si študenti vyberajú jeden z blokov voliteľných predmetov (Financie, Účtovníctvo, Podnikanie, Marketing, Personálny manažment, Marketing, Manažérska informatika, Manažment IKT projektov).

  • Manažment
  • Ekonómia
  • Anglický jazyk pre manažérov
  • Manažérska ekonomika
  • Matematika
  • Finančná matematika
  • Štatistika
  • Štatistické metódy
  • Základy účtovníctva
  • Postupy účtovania pre podnikateľov
  • Výpočtová technika
  • Informačné systémy a aplikačný softvér
  • Marketing
  • Základy finančného manažmentu
  • Projektový manažment
  • Medzinárodné ekonomické vzťahy
  • Obchodné právo
  • Pracovné právo
  • Databázy
  • Peniaze a bankovníctvo
  • Controlling
  • Operačný manažment a logistika
  • Úvod do podnikania
  • Základy personálneho manažmentu

PREDMETY MAGISTERSKÉHO ŠTÚDIA

Magisterský stupeň ponúka prehlbujúce štúdium v ťažiskových predmetoch, ktoré umožňujú nadobudnúť komplexné poznatky  o  manažmente,  aj  pre potreby vyšších manažérskych  pozícií. Štúdium na magisterskom stupni v externej forme štúdia je vhodné ako forma osobného a osobnostného rozvoja pre zamestnaných alebo podnikateľov s ambíciami zdokonalenia alebo doplnenia svojich vedomostí.

  • Marketing manažment
  • Organizačné správanie
  • Finančný manažment
  • Manažérska štatistika
  • Manažment informačných systémov
  • Modelovanie ekonomických procesov
  • Manažment projektov
  • Strategický manažment

Ponuka povinných predmetov je doplnená ponukou povinne voliteľných a výberových predmetov podporujúcich profiláciu študentov. Študenti si volia jednu zo špecializácií (Aplikovaný digitálny manažment, Dátová analytika v manažmente, Digitálny marketing, Finančné analýzy investícií, Finančný manažment, Manažment ľudských zdrojov, Marketing, Strategický manažment).

 

Aktuálna ponuka povinných, povinne voliteľných a výberových predmetov je zverejňovaná v študijnom programe pre daný akademický rok:

https://www.fm.uniba.sk/studentsky-servis/

 

Ďalšie podrobnejšie informácie si pozrite na webstránke: 

https://www.fm.uniba.sk/studium/


ŠTUDIJNÝ PROGRAM PODNIKANIE

Prakticky a skúsenostne orientované štúdium zamerané na moderné aspekty podnikania, podnikavosti a inovačného správania a inovačného manažmentu. Vyučuje sa v spolupráci s bohatou sieťou partnerstiev startupov, ako aj etablovaných firiem. Na magisterskom stupni nadväzuje študijný program Stratégie a podnikanie.

Študijný program poskytuje na bakalárskom stupni štúdia široké spektrum predmetov zameraných na ekonomické myslenie, kreativitu, podporu podnikavosti a podnikateľských zručností študentov pre budúcich podnikateľov aj nepodnikateľov. Pokrývame tiež témy digitalizacie podnikania, od digitálnych aspektov moderného marketingu, po dátovú analytiku.

Nadväzujúce magisterské štúdium prepája témy podnikateľského myslenia, vyhľadávania a oceňovania podnikateľských príležitostkí s komplexnejším strategickým rámcom. Takto nastavené štúdium podporuje uplatniteľnosť absolventov v rôznych inovačne a rozvojovo orientovaných povolaniach. Našim zámerom je podporovať generačné nástupníctvo v podnikateľsky založených rodinách, absolventmi ktorí budú pripravení manažovať rodinné firmy v tomto dynamickom a medzinárodne otvorenom prostredí.

Študijný program Podnikanie s nadväzujúcim magisterským programom Stratégia a podnikanie

BAKALÁRSKE ŠTÚDIUM – PODNIKANIE

Študenti na bakalárskom stupni štúdia získavajú vedomosti a zručnosti umožňujúce porozumieť ekonomickému systému a úlohe podnikania v ňom. Získavajú poznatky z oblasti podnikania, riadenia ľudských zdrojov, marketingu, informačných systémov, štatistiky, finančného manažmentu a interpersonálnych zručností. Nadobúdajú široké znalosti teórií, konceptov a metód z oblasti podnikania a manažmentu, pričom na predmetoch diskutujú aj možnosti, podmienky a obmedzenia v podnikateľskej praxi.
Absolvent bakalárskeho štúdia dokáže s využitím odborných poznatkov riešiť problémy v oblasti podnikania a manažmentu podnikateľských aktivít, predovšetkým vyhľadať, zatriediť a interpretovať informácie relevantné pre riešenie vymedzeného problému a použiť niektoré základné výskumné postupy z oblasti podnikania, ekonómie a manažmentu v rozsahu potrebnom pre riešenie problémov z oblasti podnikania a manažmentu podnikateľských aktivít.
Štúdium je nastavené tak, aby naši študenti a absolventi boli schopní prezentovať výsledky vlastnej aj tímovej práce, pričom boli schopní postihnúť problémy súčasnosti, reflektovať na potreby budúcnosti, flexibilne reagovať a uplatňovať poznatky nadobudnuté štúdiom, ako aj sledovať najnovšie trendy a poznatky. 
Podporujeme vzdelávanie v jayzkoch, aby naši absolventi boli spôsobilí komunikovať v anglickom jazyku a spravidla aj v ďalšom svetovom jazyku, a aby dokázali pracovať v medzinárodných alebo multikultúrnych tímoch.

MAGISTERSKÉ ŠTÚDIUM - STRATÉGIA A PODNIKANIE

Na magisterskom štúdiu nadobudnú študenti komplexné znalosti o strategickom manažmente organizácie, podnikaní a ďalších oblastiach manažmentu, budú schopní orientovať sa v medzinárodnom prostredí.

Na základe nadobudnutých vedomostí a praktických skúseností naši absolventi budú vedieť analyzovať externé a interné prostredie a trendy v rámci nich, v súlade s tým identifikovať podnikateľské príležitosti a navrhovať stratégie ich rozvoja v rámci nových, ako aj existujúcich biznisov, ich implementáciu, ako aj meranie ich dopadov na firmu a jej okolie, a to z hľadiska ekonomickej, environmentálnej a sociálnej udržateľnosti, ako aj etickej zodpovednosti.

Tieto schopnosti, nevyhnutné pre výkon vyšších manažérskych, podnikateľských a odborných funkcií v organizáciách rôznej veľkosti, získajú vďaka praktickému uplatňovaniu nadobudnutých teoretických vedomostí, rozvíjaniu komunikačných a analytických zručností, ako v procese prepojenia teoretickej a metodickej výučby s praktickým riešením zadaní z konkrétnych začínajúcich, ako aj etablovaných národných i medzinárodných firiem. 
Naši študenti a absolventi nadobúdajú počas štúdia schopnosti formulovať, prezentovať a obhajovať vlastné myšlienky pred odborníkmi z praxe (aj v anglickom jazyku). Sú súčasne schopní použiť niektoré z pokročilých výskumných postupov v oblasti stratégie, podnikania a manažmentu spôsobom umožňujúcim získavať nové informácie.

ŠTUDIJNÝ PROGRAM MEDZINÁRODNÝ MANAŽMENT

NEMECKÝ PROGRAM

Manager von morgen - nicht warten sondern starten

Nemecký program je vyučovaný v nemeckom jazyku, pričom na výučbe sa podieľajú tak odborníci z praxe, ako aj hostia zo zahraničných univerzít. Štúdium je koncipované tak, aby bolo kompatibilné so vzdelávacími programami renomovaných univerzít nemecky hovoriacich krajín s cieľom uznania dokladu o vzdelaní v zahraničí.

Predmety v nemeckom jazyku


  • Nemecký jazyk pre manažérov
  • Nemecké ekonomicko-geografické a politické reálie
  • Rakúske ekonomicko-geografické a politické reálie
  • Hospodárska politika v nemecky hovoriacich krajinách
  • Ekonómia
  • Interkultúrny manažment
  • Obchodné rokovania
  • Obchodné právo
  • Právnická nemčina
  • Medzikultúrna komunikácia
  • Obchodná nemčina
  • Medzinárodné ekonomické vzťahy
  • Medzinárodné ekonomické právo
  • Medzinárodný manažment 

  • Podnikanie v európskom hospodárskom priestore

Prax počas štúdia


  • Študenti majú možnosť   realizovať odbornú prax  v   nadnárodných korporáciách, napr. VW, DELL, Amazon, Slovenská sporiteľňa,  Raiffeisen, OMV, Swiss Re, OVB, Uniqa, SAS Automotive.

  • Spolupráca s obchodnými komorami  pôsobiacimi na Slovensku  (DSIHK/SNOPK).

  • Organizovanie exkurzií do medzinárodných inštitúcií (OSN Viedeň, EU - Brusel).

  • Organizovanie workshopov s úspešnými podnikateľmi na Slovensku a s úspešnými absolventmi fakulty.
  • Možnosť študijných pobytov na univerzitách v Bambergu, Berlíne, Drážďanoch, Erlangene, Chemnitzi, Jene, Viedni a ďalších.


Ďalšie podrobnejšie informácie si pozrite na webstránke: 

https://www.fm.uniba.sk/studium/denne-studium/bakalarske-studium/nemecky-program/

FRANCÚZSKY PROGRAM

Le français le plus qui fait la différence

Francúzsky program je vyučovaný vo francúzštine, pričom na výučbe sa podieľajú tak odborníci z praxe, ako aj hostia zo zahraničných univerzít. Možnosť získať na Slovensku magisterský diplom vydávaný francúzskou univerzitou v oblasti finančného manažmentu (predmety vyučované odborníkmi z univerzít v Nancy, Lille, Paríži). 

Predmety vo francúzskom jazyku

 

  • Francúzsky jazyk pre manažérov
  • Francúzske ekonomicko-geografické a politické reálie
  • Francúzske obchodné právo
  • Hospodárska politika vo Francúzsku
  • Interkultúrny manažment
  • Obchodné rokovania
  • Obchodné právo
  • Právnická francúzština
  • Medzikultúrna komunikácia
  • Obchodná francúzština
  • Európska ekonomická integrácia
  • Medzinárodný manažment
  • Vnútorný trh a hospodárska politika EÚ
  • Možnosť získať štipendium organizácie Agence universitaire de la Francophonie na štúdium alebo prax v niektorej z frankofónnych krajín.
  • Možnosť  pokračovať v štúdiu aj na magisterskom stupni a získať na Slovensku diplom v oblasti finančného manažmentu a podnikových stratégií vydávaný francúzskou univerzitou.

Prax počas štúdia


  • Študenti nadobúdajú odbornú prax priamo v zahraničných korporáciách, napr. PSA PEUGEOT CITROËN Slovakia, Orange, L’Oréal, ISK, VEOLIA, Schneider Electric, Célio, Yves Rocher, Décathlon, KONE, Renault, Gefco, Henkel, Mazars, DELL, Amazon, IBM, Accenture a v ďalších 400 pobočkách francúzskych firiem na Slovensku. 

  • Spolupráca s obchodnými komorami (Francúzsko-slovenská obchodná komora) a veľvyslanectvami (francúzske, kanadské, švajčiarske, belgické), ktoré ponúkajú možnosť získať štipendium a prax.

  • Každoročná organizácia podujatia „Pracovný veľtrh Študenti-Podniky-Univerzity“ (možnosť osobného kontaktu so zástupcami firiem a potenciálnymi zamestnávateľmi).

  • Možnosť študijných pobytov na univerzitách v Amiens, Dijone, Grenobli, Chambéry, Lille, Lyone, Nancy, Nice, Paríži, Bruseli a ďalších.


Ďalšie podrobnejšie informácie si pozrite na webstránke: 

https://www.fm.uniba.sk/studium/denne-studium/bakalarske-studium/francuzsky-program/

KREDITOVÝ SYSTÉM

ORGANIZÁCIA ŠTÚDIA PODĽA VLASTNÉHO TEMPA

Študent absolvuje ročne predmety v rozsahu od 40 do 90 ECTS kreditov v dennej forme a od 30 do 60 ECTS kreditov v externej formy štúdia, čo umožňuje študentom flexibilne prispôsobovať tempo štúdia iným svojím povinnostiam alebo očakávaniam.

ECTS je medinárodne uznávaný kreditový systém. Kredity vyjadrujú štandardnú záťaž štúdia a samoštúdia potrebného pre absolvovanie predmetu.

AIS FMUK index

ŠTÁTNICE

PODMIENKY UKONČENIA ŠTÚDIA

Celkový počet kreditov potrebných na riadne skončenie štúdia v bakalárskom štúdiu je 180 kreditov, v magisterskom štúdiu 120 kreditov. Štúdum je ukončené štátnou skúškou, ktorej súčasťou je aj  obhajoba bakalárskej alebo diplomovej práce. Na bakalárskom stupni je súčasťou skúška z dvoch predmetov, na magisterskom stupni je štátna skúška uskutočnená formou koloviálnej obhajoby záverečnej práce. 

Statnice FMUK

BAKALÁRSKE A DIPLOMOVÉ PRÁCE

PREUKÁZANIE PREPOJENIA VEDOMOSTÍ NA PRAX

Bakalárska a diplomová práca preukazuje schopnosť študenta samostatne pracovať s odbornou literatúrou a aplikovať vedomosti nadobudnuté počas štúdia v aplikačnej sfére. Počas štúdia sa študenti oboznámia s postupmi a prístupmi písania na príslušných seminároch. Študentom sú ponúkané aj témy priamo vypísané podnikmi na riešenie konkrétnych otázok a problémov. 

Diplomovky FMUK